Allereerst is het de vraag (AVG-technisch) hoe je aan de gegevens komt. Omdat het hier algemene adressen betreft, niet persoonsgebonden, dus info@, speelt dat hier niet.
Volgende vraag, mag je ze mailen (mensen en bedrijven).
Je mag mensen en bedrijven niet zomaar e-mailen, appen of een direct message sturen, tenzij:
ze klant bij je zijn
je vooraf toestemming hebt gekregen
het communicatiekanaal specifiek is opengesteld voor bepaalde berichten
ad 1: Of ze klant zijn kan ik niet beoordelen. Wanneer iemand klant is, is een rekbaar begrip. Visitekaartjes van nieuwe contacten? Waarschijnlijk wel (eenmalig) mailen, maar daarna moeten ze een dubbele opt-in doen. Klanten die al jaren niets meer gekocht hebben? Waarschijnlijk niet, tenzij je ze eenmalig mailt dat je ze van de lijst haalt tenzij ze alsnog een dubbele opt in doen.
ad 2: Met toestemming mag alles.
ad 3: In dit geval kun je ook goed zeggen dat je ze collegiaal informeert (via het daarvoor geëigende communicatiekanaal).
Wel altijd de mogelijkheid bieden tot uitschrijven.